Regulamin

Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej Sklepu, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydruk lub zapisanie na nośniku w każdym momencie przeglądania zawartości Sklepu Internetowego.

  1. Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną sklepu internetowego pod adresem: piomat.pl.
  2. Sklep prowadzi Firma Handlowo-Usługowa z siedzibą w Goczałkowice-Zdroj (43-230) przy ul.Uzdrowiskowej, NIP: 638-109-67-37, REGON: 271-047-833.
  3. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest za pośrednictwem: poczty elektronicznej pod adresem sklep@piomat.pl, numerów telefonu: 48322262046, 48666665013. 
  4. FHU Piomat jest posiadaczem informacji o Użytkownikach pochodzących z formularzy interaktywnych, które są podawane przez Użytkowników dobrowolnie.

Definicje

  1. Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
  • Dni robocze – są to dni od poniedziałku do sobotę z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  • Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienie w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym.
  • Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93 ze zm.).
  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową jak również Przedsiębiorca korzystającym z praw przysługujących konsumentowi, zgodnie z dalszą definicją.
  • Koszyk – lista Towarów, co do których Użytkownik złożył Zamówienie.
  • Polityka prywatności – zasady ochrony prywatności Użytkowników.
  • Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43 Kodeksu Cywilnego, z wyłączeniem Przedsiębiorcy korzystającego z praw przysługujących konsumentowi.
  • Sklep Internetowy – prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://www.piomat.pl.
  • Użytkownik – osoba fizyczna będąca Konsumentem korzystająca ze Sklepu.
  • Umowa sprzedaży/Umowa – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
  • Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną.
  • Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 ze zm.).
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.

Składanie zamówienia w sklepie internetowym

  1. Sprzedawca zamieszcza informacje o Produktach na stronach internetowych Sklepu, wskazując głównie ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny.
  2. Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad.
  3. Wszystkie Produkty zostały legalnie wprowadzone na rynek Polski.
  4. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  5. Ceny Towarów oferowanych przez piomat.pl wyrażone są w polskiej walucie w kwocie netto i brutto (zawierają podatek VAT).
  6. Użytkownik składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży Towaru przez piomat.pl dokonując Zamówienia.
  7. Warunkiem złożenia Zamówienia jest prawidłowe i kompletne wypełnienie formularza zamówienia.
  8. Dokonanie wyboru rodzaju, ilości Towaru, poprzez kliknięcie przycisku „Do koszyka” na stronie internetowej Sklepu; dokonanie wyboru sposobu dostawy; sposobu płatności, podanie miejsca dostarczenia Towarów, poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku w Sklepie.

Zawierania umowy sprzedaży towaru

Do chwili kliknięcia przycisku „Przejdź do potwierdzenia” Użytkownik może w każdej chwili zmienić wcześniej dokonany wybór lub przerwać proces zakupu towaru i zrezygnować z zakupu towaru.

  1. Ceny w Sklepie są podawane w polskich złotych z uwzględnieniem podatku od towarów i usług.
  2. Ceny towarów prezentowane w Sklepie nie zawierają ceny transportu towarów do miejsca wskazanego przez Użytkownika. Koszt transportu uzależniony jest od wybranej przez Użytkownika opcji dostawy towaru wskazanej w formularzu zamówienia.
  3. Pełna wartość zamówienia obejmująca cenę zamawianych Towarów, z uwzględnieniem ich ilości, oraz sposobu płatności jest wyszczególniona na stronie Sklepu oznaczonej jako „Podsumowanie zamówienia”.

Zamówienie e-mailowe oraz telefoniczne

  1. Sprzedawca dopuszcza również możliwość składania Zamówień w Sklepie internetowym telefonicznie oraz przy wykorzystaniu poczty.
  2. Z zastrzeżeniem odrębnych zapisów poniżej, do Zamówień składanych telefoniczne oraz przy wykorzystaniu poczty elektronicznej (e-mail) zastosowanie znajdują pozostałe zapisy niniejszego Regulaminu.
  3. Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu lub e-mailowo następuje godzinach wskazanych na stronie internetowej: poniedziałek - piątek 08:30 - 16:30, sobota 09:00 - 13:00.
  4. W celu złożenia Zamówienia w tym trybie, Klient powinien w szczególności, kontaktując się ze Sprzedawcą, pod numerem lub adresem e-mail wskazanym w pkt. 3 niniejszego Regulaminu oraz w Sklepie internetowym: podać nazwę oraz kod Produktu ze Sklepu i jego ilość, wskazać sposób dostawy i formę płatności, podać dane wymagane przez Sprzedawcę do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, numer telefonu, miejsce zamieszkania/adres dostawy oraz adres e-mail.
  5. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o Odstąpieniu od umowy.

Usługi

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie przez Klienta z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Główną Usługą oraz funkcjonalnością w Sklepie Internetowym jest udostępnienie możliwości składania Zamówienia z wykorzystaniem interaktywnego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym. Usługa polegająca na udostępnieniu interaktywnego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie jest świadczona przez czas określony – do momentu wysłania przez Klienta Zamówienia z wykorzystaniem tego formularza (skorzystania z formularza).
  3. Klient Sklepu ma możliwość przeglądania i wyszukiwania treści dostępnych na jego stronach. Treści takie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Treści dostępne w Sklepie mogą być również prezentowane w ramach tematycznego bloga w (dalej jako Blog).
  4. Usługa polegająca na przeglądaniu i wyszukiwaniu treści jest świadczona przez czas określony – do momentu zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu.
  5. Treści prezentowane w ramach Bloga mają charakter ogólny, tematyczny ale też jedynie poglądowy. Prezentowane są w ramach subiektywnie dobranych przez ich autora kryteriów. Nie powinny być one traktowane jako oferta, doradztwo, rekomendacje czy podobne.
  6. Klient może otrzymywać od Sprzedawcy informacje handlowe w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej i numer telefonu – w formie komunikatów SMS.
  7. Sprzedawca nie dokonuje weryfikacji dodawanych wypowiedzi (opinii, komentarzy czy jakichkolwiek innych wypowiedzi), w szczególności nie weryfikuje ich pod kątem tego czy pochodzą one od Klientów, którzy nabyli oraz korzystali z Produktów. W Sklepie internetowym mogą być również prezentowane opinie/inne wypowiedzi zamieszczone na zewnętrznych platformach np. Google lub z nich pochodzące. Sprzedawca nie zbiera samodzielnie tych opinii ani nimi nie zarządza, podmiotem odpowiedzialnym za te opinie jest każdorazowo platforma zewnętrzna, na której zostały dodane.

Odstąpienie, reklamacje, pozasądowe sposoby zakończenia sporów

  1. Uprawnienie do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od zawartej Umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie Usług bez podania przyczyny przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w terminie 14 dni na podstawie Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia, z zastrzeżeniem dalszych zapisów art. 28 Ustawy o prawach konsumenta, w tym dotyczących Umów obejmujących wiele towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach.
  3. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta drogą elektroniczną prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  4. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta. Zakupiony Produkt należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
  5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami Ustawy o prawach konsumenta.
  6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  7. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
  8. Sprzedawca przesyła Konsumentowi fakturę korygującą w formie elektronicznej – na adres Konsumenta podany podczas składania Zamówienia.

Reklamacja produktów

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt zgodny z treścią Umowy.
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą korzystającym z praw przysługujących konsumentowi za brak zgodności Produktu z Umowy na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta.
  3. W przypadku Umów sprzedaży zawieranych w obrocie z Przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy zostaje wyłączona.
  4. Konsument albo Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi, w przypadku realizacji przysługujących mu uprawnień z uwagi na brak zgodności Towaru z Umową, udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument albo Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt.
  5. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Konsumenta albo Przedsiębiorcę korzystającego z praw przysługujących konsumentowi.
  6. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie.
  7. Produkty oferowane w Sklepie Internetowym mogą posiadać gwarancję producenta.

Reklamacja usług

  1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z jego z Usług lub funkcjonalności - przypadku ich niezgodności z Umową.
  2. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres poczty elektronicznej: sklep@piomat.pl.
  3. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.

Postanowienia odrębne dla przedsiębiorców

  1. Strony wyłączają zastosowanie pomiędzy nimi wzorców umów lub podobnych zasad (w szczególności ogólnych warunków, regulaminów czy innych wzorców umownych) stosowanych przez Przedsiębiorcę.
  2. Sprzedawca może uzgodnić z Przedsiębiorcą indywidualne zasady składania i realizacji Zamówień. W przypadku gdy Sprzedawca nie wskazał inaczej, do zamówienia jakichkolwiek towarów u Sprzedawcy, w tym w zarówno Zamówień składanych z wykorzystaniem Sklepu Internetowego, jak również wszelkich umów zawieranych ze Sprzedawcą zastosowanie mają zapisy niniejszego Regulaminu.
  3. Wszelkie sprawy i spory wynikłe z Umowy sprzedaży oraz wszelkich transakcji Sprzedawcy z Przedsiębiorcą podlegają wyłącznej jurysdykcji sądów polskich właściwych dla siedziby Sprzedawcy oraz prawu polskiemu.
  4. Jeżeli Przedsiębiorca nie wskaże inaczej to faktura VAT, jak również inne dokumenty oraz korespondencja związana z zawarciem oraz realizacją Umowy sprzedaży oraz innej transakcji pomiędzy nim a Sprzedawcą, będą przesyłane przez Sprzedawcę na adres e-mailowy, z którego Przedsiębiorca kierował do Sprzedawcy korespondencje.

Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Klientów są zbierane i przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu Internetowego.
  2. Piomat.pl zobowiązuje się do ochrony Danych Osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Użytkownik ma możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
  4. Przekazanie przez Użytkownika jego Danych Osobowych jest całkowicie dobrowolne, ale niezbędne w celu wykonywania Usługi przez piomat.pl.
  5. Administratorem danych osobowych jest Piomat.pl.
  6. Piomat.pl przetwarza dane osobowe podane przez Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką prywatności.

Awarie

  1. Piomat.pl zobowiązuje się do dokładania starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Sklepu, a w przypadku wystąpienia Awarii, ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych.
  2. W przypadku wystąpienia planowanych przerw technicznych Użytkownicy zostaną o tym poinformowani, co najmniej z kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej Sklepu.

Postanowienia końcowe

  1. Wyrażenia lub zwroty niezdefiniowane w niniejszym Regulaminie powinny być interpretowane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej, a w braku takiej definicji powinny być interpretowane zgodnie ze znaczeniem przypisywanym im w orzecznictwie, doktrynie lub przy uwzględnieniu powszechnie przypisywanego im znaczenia, w szczególności biznesowego i ekonomicznego.
  2. Jeżeli któreś z postanowień niniejszego Regulaminu jest lub stanie się w całości albo w części nieskuteczne (na przykład z powodu zmiany przepisów prawa), nie narusza to skuteczności pozostałych postanowień.
  3. Jeżeli niniejszy Regulamin występuje w wersji dwu- lub wielojęzycznej, to w razie rozbieżności językowych, wyłącznie wiążąca jest polska wersja językowa Regulaminu.

Prawo właściwe

  1. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Użytkownikiem a piomat.pl, której przedmiotem są usługi świadczone przez piomat.pl na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie.
  2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez FHU Piomat strony stosunku prawnego będą starały się rozwiązać polubownie, a w razie niemożliwości dojścia do porozumienia będą one rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. FHU Piomat nie wyraża zgody na inne niż wskazane wyżej pozasądowe rozstrzyganie sporów z Użytkownikami.